Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

Άντε βρε κουραμπιέ!

Κατ' αρχήν να πω ότι εγώ φέτος δεν είχα διάθεση, ούτε για γιορτές, ούτε για φωτάκια, ούτε για ετοιμασίες! Ήθελα να πέσω για ύπνο την 1η Δεκέμβρη και να ξυπνήσω στις 10 Γενάρη! Το Christmas Spirit είχε πάει περίπατο! Λίγο όμως με τα φωτάκια στα μπαλκόνια και τις βιτρίνες, λίγο το fb και τα blogs που φόρεσαν τα καλά τους και γέμισε το διαδίκτυο φωτογραφίες, συνταγές κλπ, λίγο τα παιδιά που τραγουδούν "Ρούντολφ το ελαφάκι" όοοοοοολη μέρα, ήθελα δεν ήθελα, μπήκα και εγώ στο πνεύμα!

Στολίσαμε το δέντρο μας, διαβάζουμε τα χριστουγεννιάτικα παραμύθια μας, ακούμε και cd με τα ανάλογα τραγούδια και φυσικά άρχισα να ψάχνω να βρω συνταγές για αλμυρές και γλυκές λιχουδιές!

Η αλήθεια είναι ότι κάθε χρόνο φτιάχνω μόνη μου τα γλυκά μας.. Φέτος δεν ήξερα αν θα πάρω άδεια για να έχω τον απαιτούμενο χρόνο, αλλά το είχα σαν σκέψη στο πίσω, (πολύ πίσω όμως) μέρος του μυαλού μου.....

Χθες λοιπόν που επιτέλους έμαθα ότι μπορώ να πάρω την άδεια που έχω ζητήσει, (δηλαδή σήμερα και αύριο), άρχισα να σκέφτομαι τι θα κάνω αυτές τις δύο ημέρες. Εντάξει την Παραμονή θα πάω τα παιδιά να πουν τα κάλαντα. Σήμερα όμως; Μια φωνή μέσα μου έλεγε, κάνε την χαζή, πήγαινε πάρε έτοιμα μελομακάρονα και κουραμπιέδες και κάτσε όλη μέρα να λιώσεις στην ξεκούραση, στο πλέξιμο και στα blogs! Ευκαιρία είναι, αφού τα παιδιά είναι στο σχολείο! Μια άλλη φωνούλα όμως έλεγε, έτοιμα μελομακάρονα και κουραμπιέδες;;;; πφφφφ;;;;; Πήγαινε αγόρασε τα υλικά και στρώσου να τα φτιάξεις, να μυρίσει και το σπίτι!

Τελικά για μια ακόμη φορά επικράτησε η φωνή της μαμάς - νοικοκυράς - μαζόχας (να τα λέμε κι αυτά) και αποφάσισα να αφήσω το πλέξιμο και  να αρχίσω το ζύμωμα!

Σήμερα θα σας δώσω την συνταγή για τους πιο μυρωδάτους, αφράτους και νόστιμους κουραμπιέδες που τελικά δεν είναι και τόσο κουραστικό να τους φτιάξεις !!!!




Μερικές συμβουλές για σίγουρη επιτυχία:

Οι δόσεις με τα υλικά αντιστοιχούν σε τρία ταψάκια του φούρνου κουραμπιέδες! Σας δίνω τα υλικά με την σειρά που θα τα χρησιμοποιήσετε. 

Μπορείτε να αγοράσετε αμυγδαλόψιχα έτοιμη καθαρισμένη και απλά να την καβουρδίσετε. Εγώ πήρα αμύγδαλα ωμά, τα έριξα για λίγα λεπτά σε νερό που βράζει, τα ξεφλούδισα και τα καβούρδισα. Μετά τα έσπασα στο μούλτι. 


Σε κάθε περίπτωση, πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε άλλο, καβουρδίστε τα αμύγδαλα πρώτα, για να τα έχετε έτοιμα μόλις τα χρειαστείτε (γιατί εγώ το ξέχασα και ενώ είχα έτοιμο το μείγμα, περίμενα να ασπρίσω, καβουρδίσω, σπάσω, κρυώσω τα αμύγδαλα..... ασχολίαστο παρακαλώ....).

Κρατήστε το 1/3 από τα αμύγδαλα ολόκληρα και σπάστε τα υπόλοιπα στο μούλτι.

Αφήστε το βούτυρο εκτός ψυγείου για μια ημέρα, για να μαλακώσει και να χτυπηθεί ωραία. Εάν το ξεχάσετε, βάλτε το σε ταψάκι και στον φούρνο για λίγα λεπτά, μέχρι να μαλακώσει (προσοχή, ΟΧΙ να λιώσει τελείως, απλά να μαλακώσει).

Προθερμάνετε τον φούρνο σας στους 180 βαθμούς.


Τα υλικά:
  • 880 γρ. βούτυρο lurpak (μπορείτε να βάλετε όποιο άλλο φρέσκο βούτυρο θέλετε, εμένα μου αρέσει πολύ το άρωμα του lurpak)
  • 220 γρ. ζάχαρη
  • 4 κρόκοι αυγών
  • 2 βανίλιες
  • 1/2 φλιτζανάκι του καφέ, κονιάκ
  • 500 γρ. αμύγδαλα, ασπρισμένα και καβουρδισμένα
  • 2 κουταλάκια του γλυκού baking pouder
  • 1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις


Για το πασπάλισμα

λίγο ανθόνερο
ζάχαρη άχνη (μισό κιλό σίγουρα, μπορεί και περισσότερο).


Η εκτέλεση ..... του κουραμπιέ:

Χτυπήστε το βούτυρο αλύπητα, μέχρι να ασπρίσει! Μην βαριέστε, χτυπήστε ξανά και ξανά, μέχρι σχεδόν να διπλασιαστεί σε όγκο και να γίνει σαν αφρός!

Προσθέστε την ζάχαρη λίγη - λίγη, συνεχίζοντας το χτύπημα, τους κρόκους των αυγών, τις βανίλιες και το baking pouder (μην επαναλαμβανόμαστε, συνεχίζετε το χτύπημα)!!!!


Ρίξτε το κονιάκ (μαντέψτε, συνεχίζετε το χτύπημα) και κάπου εδώ αφήνετε το μίξερ στην άκρη και ρίχνετε τα σπασμένα αμύγδαλα στο μείγμα. Ανακατέψτε απαλά με μια σπάτουλα ώστε να πάνε παντού και αρχίστε να ρίχνετε λίγο - λίγο το αλεύρι, ζυμώνοντας με τα χέρια. Θα έχετε ένα πολύ μαλακό και εύπλαστο ζυμάρι, που δεν κολλάει στα χέρια. 



Μόλις ενοποιηθούν όλα τα υλικά, αρχίζετε να πλάθετε στο μέγεθος και το σχήμα που θέλετε. Εάν χρειάζεται, ρίξτε λίγο αλεύρι στην επιφάνεια που τους πλάθετε. Λίγο όμως, δεν θέλουμε να σφίξει η ζύμη!  



Βάλτε πάνω σε κάθε κουραμπιέ ένα ολόκληρο αμύγδαλο (από αυτά που είχατε κρατήσει στην άκρη, θυμάστε ε;;;;;). Βάζετε τους κουραμπιέδες σε ταψάκι και ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο, θερμοκρασία γύρω στους 170 - 180 βαθμούς στον αέρα, για 20 λεπτά περίπου (ρίξτε και μια ματιά ενδιάμεσα, γιατί δεν ξέρω πως ψήνει ο δικός σας φούρνος).


Μόλις τους βγάλετε, βάλτε τους σε ένα πιο βαθύ ταψί, ραντίστε τους με λίγο ανθόνερο (εγώ έχω πάρει συσκευασία σε σπρέι και βολεύει πολύ) και ρίξτε τους μπόλικη άχνη ζάχαρη!!!! Εμένα δεν μου αρέσει να έχουν πάρα πολλή ζάχαρη, εσείς κάνετε ότι προτιμάτε!

Τοποθετήστε τους σε μια γιορτινή πιατέλα! 







Και του χρόνου να είμαστε καλά!
  





6 σχόλια:

  1. είμαι περισσότερο του μελομακάρονου απ'οτι του κουραμπιε.. όμως Μαρακι μου φαίνονται τελειοι!! και ποιοι αγοραστοι!!! Και του χρόνου να είσαι καλά να ξαναφτιάξεις!! πολλα φιλια και καλές γιορτες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπιδάκι αύριο θα γράψω και για τα μελομακάρονα! Και του χρόνου να είμαστε καλά κορίτσι! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Αχ βρε Μαράκι μου και εγώ μια από τα ίδια από διάθεση και κούραση. Αλλά τα γλυκά (μελομακάρονα και βασιλόπιτες) το έχω γούρι να τα φτιάχνω για να φέρνουν τύχη στο σπιτικό μας.
    Κουραμπιέδες δεν έχω δοκιμάσει ποτές γιατί τους θεωρώ δύσκολους. Λες να δοκιμασω τους δικούς σου????
    πολύ χάρηκα που πήρες την αδειούλα που ζήτησες!!!! Να ξεκουραστείς και να απολαύσεις την φαμίλια σου!!!! Αν και θα μιλήσουμε εμείς, σου εύχομαι και επισήμως Μαγικές γιορτές με υγεία και ευημερία. Μαγεία και λάμψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαράκι μου, και εγώ ακούω συνέχεια τη φωνή της μαζόχας η οποία "με χώνει" να κάνω όλα αυτά που μου κατεβάζει το μυαλό μου και αυτό το μυαλό συνεχώς κατεβάζει ιδέες και "θέλω". Ααααχχχχ. Σε καταλαβαίνω απόλυτα :)
    Καλά έκανες και ζήτησες άδεια από τον κύριο (παρλα)Πίπα. Όμως φρόντισε να ξεκουραστείς γιατί το έχεις πολύ ανάγκη. Έχεις δίκιο, είναι όμορφο να γεμίζει το σπίτι μυρωδιές, αλλά και αυτά τα Xmas γλυκά είναι σκέτη ταλαιπωρία. Πέρυσι έφαγα 3,5 ώρες να φτιάξω τα μελομακάρονα-μπουκίτσες-αστεράκια-απόλυτη-επιτυχία-μου και φέτος η ίδια φωνή της κυρίας μαζόχας μου λέει να το ξανακάνω :) Αλλά στο τέλος αυτό δε μένει; Tα παιδάκια μας χρειάζονται τέτοιες εικόνες (μαμάδες να φουρνίζουν και το σπίτι να μυρίζει) οπότε, μην τους τις στερήσουμε (τώρα μίλησε η φωνή της χαζομαμάς).
    Πολυλόγησα πάλι.
    Καλές γιορτές με υγεία! Φιλάκια πολλά!
    Ασπασία <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλλιως ειναι τα σπιτικά γλυκα. Εμας με τα μελομακάρονα μυριζε το σπίτι 2 μέρες. Τους κουραμπιέδες δεν τους πετυχαινω. Δεν τους πολυτρώμε κι όλας. Οποτε μαλλον θα παρω λιγους για το καλό. Να περάσεις τελεια τις γιορτές και από την καινουργια χρονια ευχομαι να εκπληρωθουν οι ευχές σας. Κυρίως καποιες που θα ηθελες πολύ. Ξέρεις εσυ. Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

έλαααα, γράψε κάτιιιιιι κλικ κλικ κλικ κλικ ........